Zomerreizen

Veel gestelde vragen

Op onze site hebben wij geprobeerd ons aanbod voor u zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk te presenteren. Toch kunt u nog met vragen zitten m.b.t. uw reis waar u niet direct een antwoord op kunt vinden. Op deze pagina vindt u algemene informatie die dit soort vragen eventueel beantwoordt. Nuttige en wellicht essentiële informatie voor iedereen die een reis gaat boeken.

Waar is Scandinavian Wintersports gevestigd?
Hoe boek ik een reis?
Hoe maak ik mijn speciale wensen en voorkeuren kenbaar?
Hoe zit het met betalen?
Heeft Scandinavian Wintersports ook brochures?
Is Scandinavian Wintersports aangesloten bij de SGR?
Welke verzekeringen heb ik nodig?
Met wie werkt Scandinavian Wintersports samen?
Kunnen er na boeking van mijn reis nog wijzigingen optreden in de reistijden?
Wat is het verschil tussen een directe, indirecte en rechtstreekse vlucht?
Wat is nu precies mijn reisduur?
Wat is nu precies inclusief?
Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn reis?
Welke naam komt op mijn ticket?
Hoe kom ik in bezit van mijn reisbescheiden?


Waar is Scandinavian Wintersports gevestigd?
Scandinavian Wintersports
Sluispolderweg 11a17
1505 HJ Zaandam
Nederland

T: 075 - 6 159 759

E: info@scandinavianwintersports.nl

top

Hoe boek ik een reis?
Scandinavian Wintersports heeft een aantal reizen voor u samengesteld. Indien u een reis wilt boeken kunt u via ons online boekingssysteem uw gegevens invullen. Na ontvangst controleren wij direct de beschikbaarheid en nemen wij z.s.m. contact met u op voor de verdere afhandeling van uw reis. Boekt u liever niet online? Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 075 - 6 159 759.

top

Hoe maak ik mijn speciale wensen en voorkeuren kenbaar?
Als wintersportspecialist voor de Scandinavische landen kunnen wij u vaak ook van dienst zijn buiten de aangeboden reizen. Scandinavië is uitstekend geschikt voor allerlei spannende expedities en avonturen, maar heeft ook hele speciale accommodatie voor bijzondere gelegenheden (b.v. bruiloften, familiefeesten, vergaderingen). Deze kunnen voor u op maat worden aangeboden. Neem daarom gerust contact op met ons en stel uw vragen.

top

Hoe zit het met betalen?
Als u een boeking heeft gedaan, dient u een aanbetaling of de gehele betaling ineens te doen; dit is afhankelijk van de vertrekdatum. Voor boekingen die langer dan 6 weken voor vertrek gemaakt worden, geldt een aanbetaling van 30%. Het resterende bedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek op onze rekening te zijn bijgeschreven. Voor boekingen die korter dan 6 weken voor vertrek gemaakt worden geldt een betaling van 100% ineens.

top

Heeft Scandinavian Wintersports ook brochures?
Omdat onze gespecialiseerde reizen onderhevig zijn aan veranderingen en om hiermee een grote kostenpost voorkomen, publiceren wij alleen een kleine algemene brochure welke we u graag toesturen. Alle reisinformatie kunt u downloaden van onze site. Mocht u geen reisinformatie kunnen downloaden, dan kunt u altijd telefonisch een reisbeschrijving aanvragen. Deze wordt dan per post naar u toegezonden.



top

Is Scandinavian Wintersports aangesloten bij de SGR?
Scandinavian Seasons BV (Scandinavian Wintersports & Scandinavian Summersports) KvK 34200803, is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

top

Welke verzekeringen heb ik nodig?
Er zijn twee soorten verzekeringen: de annuleringsverzekering en de reisverzekering:

De annuleringsverzekering sluit u direct af als u de reis boekt. Deze verzekering gaat in op het moment van boeking en is geldig tot en met de dag waarop u thuiskomt van uw reis. Deze verzekering biedt dekking voor het geval dat u de reis zou moeten annuleren door een onvoorzien voorval. Als er iets gebeurt wat niet leuk is, is het prettig als de zaken rondom uw reis goed geregeld zijn, zodat u geen dubbel leed heeft. Zo kunt u bijvoorbeeld door uw rug gaan en niet meer op vakantie kunnen. In dat geval moet u de reis annuleren en dat brengt kosten met zich mee. Als u een annuleringsverzekering hebt afgesloten, worden deze annuleringskosten door de verzekering vergoed en kunt u van dat geld een nieuwe reis boeken. Kijkt u goed in de voorwaarden van uw verzekeraar aan welke eisen u in een dergelijk geval moet voldoen.

De reisverzekering is van toepassing tijdens de reis en verzekert u voor schade, diefstal, ongevallen en medische kosten. Deze verzekering kunt u het beste afsluiten als u de boeking maakt, maar kan ook nog daarna afgesloten worden. Een dergelijk verzekering is persoonsgebonden en geldt vanaf de dag van vertrek tot en met de dag van thuiskomst.

Om problemen te voorkomen stelt Scandinavian Wintersports een annuleringsverzekering verplicht. Heeft u een doorlopende annuleringsverzekering of wilt u deze bewust niet afsluiten, meld dit dan duidelijk op uw boekingsformulier. Zo ontstaan er achteraf geen onduidelijkheden. Deze verzekeringen kunt u via ons afsluiten bij onze partner de Europeesche Verzekeringen. Indien u een doorlopende reisverzekering hebt of eventueel zelf een verzekering wilt afsluiten, let hierbij dan goed op de wintersportdekking!

Aanvullend kunt u nog een Sneeuwscooterverzekering afsluiten. Kijkt u hier voor alle informatie.

top

Met wie werkt Scandinavian Wintersports samen?
Scandinavian Wintersports werkt uitsluitend met gerenommeerde en gediplomeerde partners uit het land van bestemming. Onder de button VOORBEREIDING vindt u onze volledige samenwerkende partners in Nederland en Scandinavië.

top

Kunnen er na boeking van mijn reis nog wijzigingen optreden in de reistijden?
Helaas wel. De vermelde reistijden op uw reisbescheiden gelden als definitief maar uiteraard zijn wij niet aansprakelijk voor tijdsveranderingen, vertragingen en annuleringen van lucht- en zeevaartmaatschappijen.

top

Wat is het verschil tussen een directe, indirecte en rechtstreekse vlucht?
Er zijn kort samengevat 3 soorten vluchten:
1. indirecte vlucht (met overstap)
2. directe vlucht (met eventuele stop maar zonder overstap)
3. non stop of rechtstreekse vlucht (zonder stop)

Bij een indirecte vlucht dient u 1 of meerdere malen over te stappen. In het vluchtschema wordt aangegeven waar u dient over te stappen.


Bij een directe vlucht hoeft u niet over te stappen, maar is het wel mogelijk dat het vliegtuig voor bijvoorbeeld een tankstop een tussentijdse landing maakt. In het vluchtschema wordt niet aangegeven dat er een tussenlanding wordt gemaakt omdat de vlucht als één route met één vluchtnummer wordt aangegeven.


Bij een non stop vlucht wordt rechtstreeks, zonder tussenlanding, naar de bestemming gevlogen.

top

Wat is nu precies mijn reisduur?
De reis- en verblijfsduur zijn vermeld in dagen. Dagen van vertrek en aankomst worden als hele dagen meegeteld.

top

Wat is nu precies inclusief?
Scandinavian Wintersports streeft naar het aanbieden van een zo compleet mogelijke reis. U zou in feite alleen wat kleingeld op zak moeten hebben voor een kop koffie op de piste! Bij de reis van uw keuze staan precies alle onderdelen vermeld welke inclusief de reisprijs vallen.

top

Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn reis?
Voorpret is erg belangrijk, een goede voorbereiding nog belangrijker! Denk eraan dat u een ander land gaat bezoeken in een winters jaargetijde. Een ander land betekent andere mensen, een andere taal, een andere cultuur, andere gewoonten en ander eten. Kortom het is niet zo als thuis. Onder de button VOORBEREIDING vindt u waardevolle informatie over uw reisbestemming. Alle benodigde informatie met betrekking tot de reis zelf krijgt u bij de boeking van een reis in de vorm van een reishandleiding. Voor een optimale voorbereiding bevelen wij u aan om één van onze informatieavonden te bezoeken.

top

Welke naam komt op mijn ticket?
Voor de juiste tenaamsteling op uw ticket dient u uw volledige eerste voornaam en uw achternaam op te geven zoals deze in uw paspoort vermeld staat. Indien uw meisjesnaam eerst vermeld staat, zal deze op uw ticket geprint worden. Voorbeeld: Mevr. Pietje Jantje Pietersen e/v Jansen wordt geprint als: Mevr. Pietje Pietersen.

top

Hoe kom ik in bezit van mijn reisbescheiden?
De reisbescheiden komen ca. 1 à 2 weken voor vertrek binnen bij Scandinavian Wintersports. [In drukke periodes is dat vaak pas één week voor vertrek] De tickets worden dan gecontroleerd en vervolgens per post naar u verzonden. Indien het een boeking op korte termijn betreft, kunnen de reisbescheiden altijd nog per email aan u verzonden worden.

top